Det var så här det började. Fast jag hade ju ett par anställningar som radio/tv-reparatör innan jag startade egen firma. Senare jobbade jag med service och div. monteringsjobb hos Dieke Musik.
De första åren handlade det om programmering i assembler - maskinkod i mer läsbar form - inom brancher som kommunikationsradio, butiksdata, kretskortstillverkning.
Sedan blev det i fortsättningen programmering i TurboPascal och C.
Många pärmar med dokumentation och utskrivna programlistor blev det på den tiden.
Många projektmappar blev det också i datorn och på backupmedia.
Det gällde ju att ha original kvar i händelse att materialet skulle gå förlorat hos kund.
Det förekom faktiskt att jag åratal senare blev ombedd skicka kod från projekt jag gjort.